H μεγαλύτερη απεργία στην ιστορία της βρετανικής εταιρίας ξεκίνησε χθες, συνεχίζεται σήμερα και ολοκληρώνεται στις 27/9. Η ακύρωση εκατοντάδων πτήσεων σημαίνει ταλαιπωρία για δεκάδες χιλιάδες επιβάτες.
Επειδή η British Airways δεν ήταν σε θέση να γνωρίζει ποιοι πιλότοι θα εργάζονταν και ποια αεροσκάφη θα πετούσαν, η διοίκηση της βρετανικής αεροπορικής εταιρίας αποφάσισε ούτε λίγο ούτε πολύ να ακυρώσει σχεδόν το 100% των πτήσεων που είχαν προγραμματιστεί για τη Δευτέρα και την Τρίτη. Η απεργία ωστόσο δεν αφορά θυγατρικές όπως CityFlyer, Sun-Air και Comair.
Οι απεργιακές κινητοποιήσεις χθες, σήμερα και στις 27 Σεπτεμβρίου σημαίνουν ταλαιπωρία για δεκάδες χιλιάδες επιβάτες. Η βρετανική εταιρία ωστόσο δεν θέλησε να δώσει στη δημοσιότητα συγκεκριμένα στοιχεία για τον αριθμό των επιβατών που επηρεάζονται από τις κινητοποιήσεις. Περιορίστηκε μόνο να ανακοινώσει ότι επικοινώνησε με τους επιβάτες και τους πρότεινε είτε εναλλακτικές πτήσεις με άλλες αεροπορικές εταιρίες είτε την καταβολή χρηματικής αποζημίωσης.
Mερίδιο στα κέρδη διεκδικούν οι πιλότοι
Η British Airways είναι από τις μεγαλύτερες αεροπορικές εταιρίες στον κόσμο, πετάει σε 70 χώρες, πραγματοποιεί περίπου 850 πτήσεις τη μέρα, μεταφέρει περισσότερους από 40 εκατομμύρια επιβάτες το χρόνο, απασχολεί σχεδόν 4.000 πιλότους κα ο στόλος της αγγίζει τα 300 αεροσκάφη.
Οι πιλότοι διεκδικούν από τη διοίκηση της ΒΑ καλύτερες αποδοχές. Ο γενικός γραμματέας της συνδικαλιστικής οργάνωσης των πιλότων Bapla Μπράιν Στράτον δηλώνει ότι «η British Aiways πρέπει επιτέλους να ξυπνήσει. Σε δύσκολες εποχές οι εργαζόμενοι αποδέχθηκαν περικοπές για καλό της εταιρίας. Τώρα όμως που καταγράφονται κέρδη οι πιλότοι δικαιούνται μερίδιο». Ας σημειωθεί ότι το 2018 η British Airways κατέγραψε κέρδη πάνω από 2 δις στερλίνες.
Σύμφωνα με το συνδικάτο Bapla κάθε μέρα απεργίας στοιχίζει στην British Airways περίπου 40 εκατομμύρια στερλίνες (44 εκατομ. ευρώ). «Οι αυξήσεις όμως κοστίζουν μόλις 5 εκατομ. λίρες περισσότερο από όσο προσέφερε στις διαπραγματεύσεις η διοίκηση της εταιρίας, τονίζει ο Μπράιν Στράτον, εξηγώντας ότι οι πιλότοι απέρριψαν την πρόταση για αυξήσεις 11,5% μέσα στα επόμενα τρία χρόνια. Από ό,τι όλα δείχνουν ωστόσο οι επικεφαλής της BA προτίθενται να επιστρέψουν στο τραπέζι των διαπραγματεύσεων με τους πιλότους, προφανώς για να αποτρέψουν κι άλλες αρνητικές εξελίξεις στο άμεσο μέλλον.
Πηγή: DW