Σύγχυση επικρατεί με το νέο τρόπο που θα πληρώνουν οι οδηγοί για τη διέλευσή των οχημάτων τους από τους αυτοκινητοδρόμους που επιβάλλουν διόδια. Στο υπουργείο εξετάζεται το ενδεχόμενο να αλλάξει πλήρως το καθεστώς του τρόπου πληρωμής των διοδίων, το οποίο σήμερα έχει μια οριζόντια πληρωμή για όποιον περάσει τη… μπάρα.
Η βασική σκέψη είναι να μην υπάρχουν ενδιάμεσοι σταθμοί και να πληρώνει ο οδηγός κατά την έξοδό του από τους αυτοκινητοδρόμους, βάσει των χιλιομέτρων που έχει καταγράψει εντός του αυτοκινητοδρόμου. Ωστόσο, οι τρεις μεγάλες εταιρίες, που διαχειρίζονται τα διόδια δηλώνουν άγνοια, καθώς δεν έχει υπάρξει κάποια ενημέρωση από πλευράς υπουργείου. Τονίζουν δε ότι κάτι τέτοιο δεν είναι εφικτό να γίνει με την παρούσα κατάσταση.
Η κυβέρνηση μελετά έναν συγκερασμό πρωτοβουλιών. Του διαγωνισμού που είχε προκηρυχθεί επί υπουργίας Χρήστου Σπίρτζη για το λεγόμενο ηλεκτρονικό αναλογικό σύστημα χιλιομετρικής χρέωσης, κόστους 400 εκατ.€ το οποίο έχει κολλήσει στο ΣτΕ και κυρίως του λεγόμενου υβριδικού συστήματος, το οποίο θα τρέξει η Ολυμπία Οδός πιλοτικά και θα ελέγχει με κάμερες και κεραίες από πού μπήκε και πού βγήκε το κάθε αυτοκίνητο για να προχωρήσει η χιλιομετρική πληρωμή των κομίστρων.