Στη διερεύνηση από κοινού του μεγέθους και της δυνατότητας ανάπτυξης της αγοράς του Υγροποιημένου Φυσικού Αερίου, συμφώνησαν από κοινού ΔΕΠΑ, ΔΕΣΦΑ και Οργανισμός Λιμένος Πάτρας (ΟΛΠΑ), με στόχο την προώθηση του LNG bunkering στον Αχαϊκό Λιμένα.
«Η ΔΕΠΑ είναι ένας από τους πλέον σημαντικούς προμηθευτές LNG στην Ελλάδα, με μεγάλη εμπειρία στις σχετικές δραστηριότητες», δήλωσε ο διευθύνων σύμβουλος της ΔΕΠΑ Κωνσταντίνος Ξιφαράς, με αφορμή την υπογραφή του Μνημονίου Συνεργασίας.
Παρόντες, ήταν οι διευθύνοντες σύμβουλοι του ΔΕΣΦΑ Nicola Battilana και του ΟΛΠΑ Παναγιώτης Τσώνης, οι οποίοι συμφώνησαν να συστήσουν άμεσα κοινή ομάδα εργασίας για την ολοκλήρωση των απαιτούμενων μελετών.
Συνεχίζοντας, ο κ. Ξιφαράς, είπε ότι «Επιπλέον, ως συντονιστής των ευρωπαϊκών προγραμμάτων Poseidon MED II και BlueHubs, η εταιρεία μας συμβάλλει καθοριστικά στην ανάπτυξη μιας ολοκληρωμένης εφοδιαστικής αλυσίδας ΥΦΑ για τη ναυτιλία και τα λιμάνια της Ανατολικής Μεσογείου.
Στο πλαίσιο αυτό η ΔΕΠΑ, προχωρά στην κατασκευή ενός νέου καινοτόμου πλοίου ανεφοδιασμού με LNG και στην απόκτηση δύο βυτιοφόρων φορτηγών μεταφοράς και ανεφοδιασμού με LNG που θα εξυπηρετούν το λιμάνι του Πειραιά.
Με το παρόν Μνημόνιο Συνεργασίας ενώνουμε τις δυνάμεις μας με τον ΟΛΠΑ και τον ΔΕΣΦΑ για την ανάπτυξη εγκαταστάσεων ΥΦΑ και στο λιμάνι της Πάτρας, τροφοδοτώντας τη ναυτιλία της ευρύτερης περιοχής με ένα φιλικό προς το περιβάλλον και συνάμα, ανταγωνιστικό καύσιμο, όπως επιτάσσουν οι τελευταίες οδηγίες της ΕΕ αλλά και του Διεθνούς Οργανισμού Ναυτιλίας».
Από την πλευρά του, ο κ. Battilana επισήμανε : «Οι υποδομές αποτελούν βασική προϋπόθεση για την ανάπτυξη της τοπικής και εγχώριας οικονομίας. Ο ΔΕΣΦΑ ως διαχειριστής του Εθνικού Συστήματος Φυσικού Αερίου, αποτελεί ισχυρό υποστηρικτή κάθε συνεργασίας που συνδράμει στη βιώσιμη ανάπτυξη των ενεργειακών υποδομών.
Το παρόν Μνημόνιο Συνεργασίας ανοίγει τον δρόμο για την εξέταση της σκοπιμότητας και των προϋποθέσεων για την κατασκευή εγκαταστάσεων LNG μικρής κλίμακας σε έναν από τους κεντρικούς λιμένες της χώρας, φέρνοντας ταυτόχρονα ένα βήμα πιο κοντά την Ελλάδα στην ανάπτυξη ενός κεντρικού δικτύου ανεφοδιασμού LNG σε θαλάσσιους λιμένες και λιμένες εσωτερικής ναυσιπλοΐας μέχρι τα τέλη του 2025 και του 2030, αντίστοιχα, όπως οφείλει σύμφωνα με την Οδηγία DAFI.
Με σύμμαχο την πράσινη ανάπτυξη, ο λιμένας της Πάτρας ενισχύει την ανταγωνιστικότητά του έναντι άλλων λιμένων στην περιοχή της Αδριατικής και του Ιονίου, τονώνοντας ταυτόχρονα τις τοπικές θέσεις εργασίας και βελτιώνοντας τις περιβαλλοντικές συνθήκες της πόλης των Πατρών».
Κατώπιν ο κ. Τσώνης υποστήριξε : «Σήμερα είναι μια πολύ καλή μέρα για το Λιμάνι της Πάτρας. Με την υπογραφή του Μνημονίου Συνεργασίας κάνουμε ένα σημαντικό βήμα για να γίνει το Λιμάνι μας πιο σύγχρονο και πιο ανταγωνιστικό σε εσωτερικό και διεθνές επίπεδο.