Το πιο παράξενο Παγκόσμιο Πρωτάθλημα της Formula 1 στην 70χρονη ιστορία του κορυφαίου μηχανοκίνητου σπορ ξεκινάει αυτό το Σαββατοκύριακο, με τέσσερις μήνες καθυστέρηση σε σχέση με τον αρχικό προγραμματισμό εξαιτίας της πανδημίας του Covid-19.
Στο διάστημα αυτό υπήρξαν ματαιώσεις αγώνων και αναβολές και γενικά υπήρχαν συνεχείς ανακατατάξεις μέχρι να οριστικοποιηθεί ένα σχέδιο διεξαγωγής οκτώ αγώνων στο φετινό πρωτάθλημα, αρχής γενομένης από το αυστριακό grand prix αυτό το Σαββατοκύριακο.
Το πρώτο Γκραν Πρι της σεζόν φιλοξενείται στην Αυστρία το τριήμερο 03-05/07. Μία εβδομάδα αργότερα (10-12/07) θα διεξαχθεί ο δεύτερος αγώνας της χρονιάς, στην ίδια πίστα. Η δράση συνεχίζεται την επόμενη εβδομάδα με το Γκραν Πρι της Ουγγαρίας στη Βουδαπέστη (17-19/07). Ακολουθεί η Μεγάλη Βρετανία με… διπλό Γκραν Πρι στα τριήμερα 31/07-02/08 και 07-09/08. Μάλιστα, στο δεύτερο Γκραν Πρι της Βρετανίας θα υπάρξει και η επέτειος των 70 χρόνων. Η Ισπανία και συγκεκριμένα η Βαρκελώνη θα αποτελέσει το έκτο στη σειρά Γκραν Πρι (14-16/08), θα ακολουθήσει αυτό του Βελγίου (28-30) στην πίστα του Σπα και τα ευρωπαϊκά Γκραν Πρι θα ολοκληρωθούν το τριήμερο 04-06/09 με το ιστορικό Γκραν Πρι της Ιταλίας στην Μόντσα.
Έχοντας δεδομένα τα οκτώ παραπάνω Γκραν Πρι μέχρι στιγμής, η ομοσπονδία της Formula 1 καλείται να βρει τα υπόλοιπα που θα διεξαχθούν εκτός Ευρώπης. Οι πληροφορίες αναφέρουν πως θα γίνουν τουλάχιστον επτά ακόμη, ίσως και οκτώ ή εννιά. Το καλεντάρι υπολογίζεται να έχει τουλάχιστον 15 αγώνες που μπορεί αν φτάσουν μέχρι τα 17.
Πού θα γίνουν τα υπόλοιπα Γκραν Πρι; Η Βραζιλία που έχει παραδοσιακά είτε το τελευταίο είτε το προτελευταίο Γκραν Πρι δεν θα διεξαχθεί λόγω της πανδημίας. Σιγκαπούρη, Αζερμπαϊτζάν και Ιαπωνία έχουν τεθεί, επίσης… νοκ-άουτ, με τις πληροφορίες να αναφέρουν πως η Κίνα θεωρείται βέβαιη, ενώ μεγάλες πιθανότητες συγκεντρώνουν οι Αυστραλία και Άμπου Ντάμπι επίσης. Στο… περίμενε οι Ηνωμένες Πολιτείες Αμερικής, μεγάλες πιθανότητες έχει και ο Καναδάς, με το Μπαχρέιν να «παίζει» και αυτό.
Οι ομάδες
Δέκα ομάδες, είκοσι πιλότοι! Η Mercedes με το γνωστό και αχτύπητο δίδυμο Λιούις Χάμιλτον (44) και Βάλτερι Μπότας (77). Η Ferrari με τους Σεμπάστιαν Φέτελ (5) και Σαρλ Λεκλέρκ (16) και η Red Bull Racing με τους Μαξ Φερστάπεν (33) και Αλεξάντερ Άλμπον (23). Κάρλος Σάινθ (55) και Λάντο Νόρις (4) το δίδυμο της McLaren, ενώ η Renault έχει ως οδηγούς τους Ντάνιελ Ρικιάρντο (3) και Εστεμπάν Οκόν.
Ο Πιερ Γκάσλι (10) και ο Ντάνιλ Κβίατ (26) είναι το δίδυμο της εταιρείας AlphaTauri, η οποία δεν θα πρέπει να θεωρηθεί πως κατεβαίνει στο φετινό πρωτάθλημα για… τουρισμό. Σέρχιο Πέρεθ (11) και Λανς Στρολ (18) οι δύο της Racing Point ή αλλιώς Pink Mercedes, ενώ η Alfa Romeo Racing ποντάρει στην εμπειρία του Κίμι Ραϊκόνεν (7) και στο ταλέντο του Αντόνιο Τζιοβινάτσι (99).
Η Haas F1 Team ποντάρει σε δύο οδηγούς με αρκετή εμπειρία στην Formula 1. Ο 34χρονος Ρομέν Γκροζάν (8) είναι ο ένας εκ των δύο, με τον 28αρη Κέβιν Μάγκνουσεν (20) να συμπληρώνει το δίδυμο. Όσο για την Mercedes; Ποντάρει σε δύο νεαρούς και εξελίξιμους οδηγούς. Ο λόγος για τον Τζορτζ Ράσελ (63) και τον Νικολάς Λατίφι.
Την ίδια ώρα, πάντως, μένει να δούμε πως θα επηρεάσει τη φετινή σεζόν το ντόμινο εξελίξεων και οι αλλαγές των διδύμων στις εταιρείες. Ο Σεμπάστιαν Φέτελ μετά τη φετινή σεζόν θα αποχωρήσει από τη Ferrari και ίσως από την Formula 1. Ακόμη αυτό, παραμένει άγνωστο βέβαια.
Το κενό του Φέτελ θα… γεμίσει ο Κάρλος Σάινθ, την θέση του οποίου στη McLaren θα πάρει ο Ντάνιελ Ρικιάρντο. Μία κενή θέση σίγουρα στη Renault, με το όνομα τού Φέτελ να έχει ακουστεί αλλά τους ανθρώπους της γαλλικής ομάδας να προσπαθούν να πείσουν τον Φερνάντο Αλόνσο να επιστρέψει στην αγωνιστική δράση. Δεύτερή τους επιλογή ο Νίκο Χούλκενμπεργκ που, επίσης, δεν έχει ομάδα.
Τα απαραίτητα μέτρα ασφαλείας και η μικρή πιθανότητα για κόσμο στις κερκίδες
Όπως σε κάθε άθλημα, έτσι και στην Formula 1 υπάρχει το σχετικό πρωτόκολλο και ορισμένοι όροι για τους συμμετέχοντες, ώστε να προστατευτούν από τον κορωνοϊό. Άπαντες έχουν περάσει από τεστ, από τους οδηγούς μέχρι και τους… σχεδιαστές των μονοθεσίων! Τεστ θα γίνονται κάθε εβδομάδα στις ομάδες, μερικές ημέρες πριν από τα ελεύθερα δοκιμαστικά. Εάν ένας οδηγός βρεθεί θετικός στον κορωνοϊό, το πρωτόκολλο αναφέρει πως δεν θα διακόπτεται η σεζόν, αλλά θα συνεχίζεται κανονικά. Η ομάδα θα πρέπει να τον αντικαταστήσει με έναν από τους εφεδρικούς οδηγούς, ενώ το κρούσμα θα τοποθετηθεί σε καραντίνα.
Κάθε εταιρεία θα πρέπει να δηλώνει τα άτομα που θα εισέρχονται στην πίστα και θα είναι ασφαλώς λιγότεροι. Τα paddock θα είναι τελείως διαφορετικά από τα συνηθισμένα, δεν θα υπάρχουν σε αυτά συγγενείς, φίλοι και… paddock girls αλλά μόνο όσοι είναι απαραίτητοι. Κάθε ομάδα υπολογίζεται πως θα έχει 80 άτομα σε κάθε πίστα.
Οι απαραίτητοι έλεγχοι στα μονοθέσια πριν την έναρξη του Γκραν Πρι θα συνεχίσουν να γίνονται, ωστόσο τα άτομα θα μειωθούν και δεν θα υπάρχει η ίδια κοσμοσυρροή στα grid όπως τα προηγούμενα χρόνια. Παραμένει άγνωστο πώς θα γίνει η απομονή των τριών πρώτων οδηγών, αλλά όλα δείχνουν πως θα πρέπει να ξεχάσουμε τις… σαμπάνιες.