Μια αλλοπρόσαλλη κατάσταση με αντιφατικές αποφάσεις ή με άλλες που αλλάζουν άρδην μέσα σε λίγα εικοσιτετράωρα περιγράφουν οι γνώριζοντες τι συμβαίνει στα ενδότερα της επιτροπής ειδικών/ λοιμωξιολόγων και άλλων καθηγητών του υπουργείου Υγείας, καθώς οι περισσότερες εισηγήσεις τους για αυστηρότερα μέτρα δεν εισακούγονται πλέον από την κυβέρνηση.
Την ώρα που η καμπύλη των κρουσμάτων ανά εικοσιτετράωρο αυξάνει επικίνδυνα και ενώ έχουν αρχίσει να πέφτουν στο τραπέζι ακόμα και προτάσεις για τοπικά lockdown και επιστροφή του μέτρου περιορισμού των μετακινήσεων με SMS, η κυβέρνηση αποφάσισε να αυξήσει το όριο πληρότητας στα επιβατηγά πλοία από το 65% στο 80%, υποκύπτοντας, προφανώς, σε πιέσεις της ακτοπλοϊας -λόγω της πρόσκαιρης αύξησης της κίνησης τον Αύγουστο- και αναιρώντας τις δικές της αποφάσεις. Είναι χαρακτηριστικό πως επί του θέματος ο υπουργός Τουρισμού αυτοδιαψεύδεται για ακόμα μία φορά μέσα σε τρεις μόνο ημέρες.
Αύξηση της πληρότητας
Στο 80% από 60%, που ήταν έως σήμερα, αυξάνεται το πρωτόκολλο των επιβατών στα πλοία της ακτοπλοΐας και στο 85% από το 65% στα πλοία που διαθέτουν καμπίνες.
Επίσης διατηρείται η τήρηση ελάχιστης απόστασης του 1,5 μέτρου μεταξύ των επιβαινόντων σε αυτό.
Στις καμπίνες επιβατών και πληρωμάτων δύνανται να ενδιαιτώνται μέχρι τέσσερα άτομα εφόσον είναι συγγενείς πρώτου ή δεύτερου βαθμού, είτε άτομα με αναπηρία μετά του συνοδού τους.
Αναφορικά με τα ταχύπλοα υδροπτέρυγα που το πρωτόκολλο επιβατών ήταν στο 50% μπορεί να αυξηθεί στο 80%, μόνο εάν αυτά διαθέτουν φίλτρα HEPA (High Efficiency Particulate Air) και εφόσον βεβαιώνεται, με ευθύνη του πλοιοκτήτη, του διαχειριστή και των πλοιάρχων, καθώς και των φορέων κυβερνητικής πιστοποίησης αυτών, η τοποθέτηση και η λειτουργία τους, σύμφωνα με τις οδηγίες του κατασκευαστή.
Αυτός ήταν και ο λόγος άλλωστε για την μεγάλη αναστάτωση που υπέστησαν οι επιβάτες του World Champion.
Τι έλεγαν πριν τρεις ημέρες!
Στις 30 Ιουλίου, πριν μόλις τρεις ημέρες, ωστόσο, ο ίδιος ο υπουργός Τουρισμού απέρριπτε κάθε ενδεχόμενο αύξησης της πληρότητας των πλοίων και επισήμαινε πως ως προς το θέμα αυτό “η επιτροπή λοιμωξιολόγων (σ.σ υπό τον Σωτήρη Τσιόδρα) είναι αυστηρή”.
Σύμφωνα με το ρεπορτάζ του tovima.gr, μάλιστα, ο Χάρης Θεοχάρης εφέρετο να βάζει “φρένο” σε τέτοια σενάρια.
Την απόφαση των ειδικών έκανε γνωστή ο υπουργός Τουρισμού Χάρης Θεοχάρης, τονίζοντας ότι «φέτος η χώρα κάνει επένδυση, δεν έχει τεθεί στόχος» σημειώνοντας πως ο λόγος που δεν μπορεί να υπάρξει στόχος για τον Τουρισμό είναι ότι, υπάρχει μια σειρά από παράγοντες που δεν ελέγχει η Ελλάδα.
Ο κ. Θεοχάρης ξεκαθάρισε πως «δεν υπάρχει περίπτωση να έχουμε εύκολη χρονιά» και τονίζοντας ότι δεν υπήρξε τέτοια υπόσχεση, σημείωσε ότι, το πρόβλημα δεν είναι ελληνικό.
Στο ζήτημα της πληρότητας των πλοίων, όπου ήδη παρατηρείται έλλειψη των εισιτηρίων, λόγω του ότι ταξιδεύουν με το 65% των επιβατών τους, ανακοίνωσε πως δεν θα υπάρξει αύξηση, αφού η Επιτροπή απέρριψε το ενδεχόμενο.
«Έχουν φτάσει στα όριά τους οι ακτοπλοϊκές, όμως η Επιτροπή είναι αυστηρή», σχολίασε ο κ. Θεοχάρης μιλώντας στον ΑΝΤ1.
Αναφορικά με την κρουαζιέρα, είπε πως ανοίγει την 1η Αυγούστου, με αυστηρό πρωτόκολλο, όμως ξεκαθάρισε πως «είναι επένδυση για του χρόνου».
Δυσφορία Τσιόδρα και λοιμωξιολόγων
Η κατάσταση αυτή που δεν αφορά μόνο τις παλινωδίες σχετικά με την πληρότητα των επιβατηγών πλοίων αλλά παρατηρήθηκε και σχετικά με τα μέσα μαζικής μεταφοράς όπου συνωστίζονται καθημερινά χιλιάδες πολίτες και σε άλλες περιπτώσεις έχει προκαλέσει, σύμφωνα με πληροφορίες, την έντονη δυσφορία και αποστασιοποίηση του Σωτήρη Τσιόδρα. Οι εισηγήσεις των επιστημόνων δεν εισακούγονται από την κυβέρνηση που προσπαθώντας να διασώσει οτιδήποτε μπορεί από την οικονομία του τουρισμού ενδίδει σε πιέσεις και υπαναχωρεί την ώρα που τα κρούσματα αυξάνονται και λαμβάνει πρόσθετα μέτρα.
Είναι χαρακτηριστικό, άλλωστε, δημοσίευμα της “Καθημερινής” που αποδίδει την “εξαφάνιση” Τσιόδρα στην διαφωνία του με τους κυβερνητικούς χειρισμούς.