Περίπου 40.000 πιστοποιητικά εμβολιασμού έχουν εκδοθεί ψηφιακά, μία ημέρα μετά τη λειτουργία της πλατφόρμας μέσω του gov.gr. Η ηγεσία του υπουργείου Ψηφιακής Διακυβέρνησης δηλώνει ιδιαίτερα ικανοποιημένη με όλη την διαδικασία του εμβολιασμού από το αρχικό της στάδιο, τον τρόπο δηλαδή των ραντεβού μέχρι και το τελικό όπως η έκδοση της βεβαίωσης. Η βεβαίωση εμβολιασμού κατά της πανδημίας χορηγείται είτε μέσω της Ενιαίας Ψηφιακής Πύλη είτε από την ερχόμενη Δευτέρα μέσω ΚΕΠ, κατόπιν ραντεβού.
Όπως δήλωσε ο υπουργός ψηφιακής διακυβέρνησης Κυριάκος Πιερρακάκης, «ηθελημένα επιλέξαμε να μην χρησιμοποιήσουμε τηλεφωνικό κέντρο, γιατί διαγνώσαμε ότι ο όγκος της ζήτησης θα είναι πολύ μεγαλύτερος από την κλίμακα της προσφοράς».
Όσον αφορά στα ραντεβού που κλείνονται, πραγματοποιούνται σε ποσοστό άνω του 98%, ενώ σε καθημερινή βάση γίνονται 21.000 εμβολιασμοί.
Ήδη έχουν πραγματοποιηθεί περίπου 700.000 εμβολιασμοί, με 226.635 πολίτες να έχουν πραγματοποιήσει και τη δεύτερη δόση, δίνοντας στην Ελλάδα την 12η θέση ανάμεσα στις χώρες της ΕΕ, ως προς τους εμβολιασμούς ανά 100 κατοίκους.
Η “επίδοσή” της είναι πάνω από τον ευρωπαϊκό μέσο όρο και πάνω από τις περισσότερες «παλιές» χώρες της ΕΕ (Γερμανία, Γαλλία, Ολλανδία, Σουηδία, Βέλγιο κλπ).
Στις πρώτες δύο ηλικιακές κατηγορίες που «άνοιξαν» (δηλαδή οι άνω των 85 και οι 80-84) μέσω της άυλης προτάθηκαν περισσότερα από 110.000 ραντεβού.
Επιπλέον, για τις άλλες δύο ηλικιακές ομάδες που ξεκίνησαν να κλείνουν ραντεβού (οι 60-64 με το εμβόλιο της Astra Zeneca και οι 75-79 με το εμβόλιο της Pfizer) αναμένεται να αποσταλούν περισσότερα από 220.000 μηνύματα με προ-κρατήσεις, σε όσους είναι εγγεγραμμένοι στην άυλη συνταγογράφηση.
Με αυτόν τον τρόπο έχουν αποφευχθεί τεχνικές και οργανωτικές αρρυθμίες όπως έχει συμβεί σε άλλες χώρες, όπως ΗΠΑ, Γερμανία.
Για πράδειγμα, παρά το γεγονός ότι οι ΗΠΑ έχουν ξεκινήσει δυναμικά στο πλήθος εμβολιασμών, το VAMS, το σύστημα οργάνωσης των εμβολιασμών, που κόστισε πάνω από 44 εκατομμύρια δολάρια, χαρακτηρίζεται ως τρομερά δύσχρηστο και αναξιόπιστο, ακόμα και για χρήστες με επαρκείς ψηφιακές δεξιότητες.
Όπως αναφέρει το MIT Technology Review, πολλοί πολίτες διαμαρτύρονται για ακυρώσεις από το ίδιο το σύστημα και για λανθασμένες καταχωρήσεις που οδηγούν σε αποκλεισμό, όσους εσφαλμένα καταγράφονται ως μη εμφανισθέντες.
Η δυσχρηστία και η αναξιοπιστία του VAMS έχουν οδηγήσει ολόκληρες Πολιτείες, αλλά και δομές αυτόνομα, στην υιοθέτηση παράλληλων συστημάτων, είτε με την αγορά λογισμικού, είτε με αυτοσχέδιες (ακόμα και χειρόγραφες) διαδικασίες.
Η κακή οργάνωση έχει προκαλέσει αδυναμία σωστής διανομής των εμβολίων, καθώς αλλού περισσεύουν και αλλού είναι σε έλλειψη. Αποτέλεσμα αυτού του χάους είναι πολλοί πολίτες να αδυνατούν να προγραμματίσουν τις δύο δόσεις του εμβολιασμού, με τη μεσολάβηση του σωστού χρονικού διαστήματος των τριών εβδομάδων.
Στη Γερμανία, η επιλογή να λειτουργήσουν τηλεφωνικά κέντρα αποδείχτηκε ατυχής, ενώ σε αρκετές περιπτώσεις προκάλεσε και ευτράπελα.
Ένα από αυτά συνέβη στο Ντόρτμουντ, όπου σύμφωνα με ρεπορτάζ στο δεύτερο κανάλι της δημόσιας τηλεόρασης ZDF, ένας οδηγός φορτηγού βρέθηκε αντιμέτωπος με δεκάδες κλήσεις από ηλικιωμένους, καθώς ο αριθμός του ήταν παρόμοιος με τη γραμμή των ραντεβού της Βόρειας Ρηνανίας – Βεστφαλίας.
Στο μεταξύ, η ομοσπονδιακή κυβέρνηση δημιούργησε δική της γραμμή, όπου όμως παρατηρείται μεγάλος χρόνος αναμονής.
Πηγή: ΑΠΕ-ΜΠΕ