Στις 19/5, στις 7:30 π.μ., έγινε μετά από εισαγγελική παραγγελία, επέμβαση εκκένωσης και σφράγισης του Ελεύθερου Αυτοδιαχειριζόμενου Θεάτρου Εμπρός.
Του Δημήτρη Κατσορίδα
Το κτήριο ανήκει στο Δημόσιο και είναι χαρακτηρισμένο ως σύγχρονο μνημείο. Εκεί είχε στεγαστεί ένα από τα παλιότερα τυπογραφεία. Κατασκευάστηκε τη δεκαετία του 1930. Λειτούργησε αρχικά ως τυπογραφείο της ομώνυμης εφημερίδας Εμπρός και από το 1988 έως το 2007 ως στέγη του Θεατρικού Οργανισμού “Μορφές” και στη συνέχεια της Εταιρείας Θεάτρου “Εμπρός”.
Επαναλειτούργησε με τη μορφή της Κατάληψης, τον Νοέμβρη του 2011, με πρωτοβουλία της ομάδας καλλιτεχνών “Κίνηση Μαβίλη” και με τη συμμετοχή και στήριξη της Κίνησης Κατοίκων Ψυρρή, καθώς και άλλων καλλιτεχνών. Το Αυτοδιαχειριζόμενο Θέατρο Εμπρός γεννήθηκε ως καλλιτεχνική, κοινωνική και πολιτική Κατάληψη με οριζόντια λειτουργία που βασίζεται στις αρχές της αυτοδιαχείρισης και της αυτοοργάνωσης, χωρίς ιεραρχίες, διακρίσεις ή αναθέσεις και φιλικό για θεατές και καλλιτέχνες με Αναπηρία.
Από το 2011 παρουσιάστηκαν, με ελεύθερη είσοδο, θεατρικά έργα, συναυλίες, εκδηλώσεις ενίσχυσης κινηματικών πρωτοβουλιών και καλλιτεχνικών ομάδων, ομιλίες, εκθέσεις, φεστιβάλ ποίησης, λογοτεχνίας, εργαστήρια κλπ. Ήταν μια ανάσα ελευθερίας και έκφρασης στο κέντρο της πόλης. Για την ακρίβεια, από το 2011, που έγινε η Κατάληψη, μέχρι σήμερα, παρουσιάστηκαν 400 διαφορετικά θεατρικά έργα σε περισσότερες από 2.000 παραστάσεις. Έγιναν συναυλίες 450 συγκροτημάτων, και πάνω από 300 ομιλίες και διαλέξεις για όλα τα ζητήματα της καθημερινότητας.
Εδώ καταθέτω και την δική μου εμπειρία. Είχα παρακολουθήσει παράσταση ενός θεατρικού σχήματος που συμμετείχε η κόρη μου και έχω συμμετάσχει σε δύο ομιλίες. Από τα παραπάνω καταλαβαίνουμε ότι οι λόγοι που το κράτος παρενέβη είναι πολιτικοί.
Επιστημονικός συνεργάτης του Ινστιτούτου Εργασίας της Γενικής Συνομοσπονδίας Εργατών Ελλάδας (ΙΝΕ/ΓΣΕΕ-ΑΔΕΔΥ)