Μία μόνο λέξη μπορεί να περιγράψει τη μαρτυρική διαδρομή με λεωφορείο στην πρωτεύουσα: Ασφυξία!
Καταστάσεις που δεν συνάδουν με μία σύγχρονη χώρα της Δύσης επικρατούν στα λεωφορεία τόσο της Αθήνας όσο και της Θεσσαλονίκης καθώς πολλά από αυτά κυκλοφορούν με χαλασμένο το σύστημα κλιματισμού κάνοντας τη διαδρομή των πολιτών προς τις δουλειές τους, πραγματικό μαρτύριο. Κάτι που πέρα από όλα τα άλλα προκαλεί εντάσεις μεταξύ επιβατών και οδηγών, χωρίς οι δεύτεροι να έχουν την ευθύνη.
Η μη λειτουργίακλιματιστικών, που ανάγκασαν το Συνδικάτο Εργαζομένων του ΟΑΣΘ να καταδικάσει τα περιστατικά λεκτικής και σωματικής βίας κραυγάζοντας ότι «δεν φταίμε εμείς εάν δεν κυκλοφορούν αρκετά λεωφορεία ώστε να καλύψουν τις ανάγκες μιας αξιοπρεπούς συγκοινωνίας. Δεν φταίμε εμείς εάν τα λεωφορεία που μας δίνουν να οδηγήσουμε δεν έχουν καλοριφέρ ή κλιματισμό. Δεν φταίμε εμείς εάν το μποτιλιάρισμα στην πόλη δεν μας επιτρέπει να κινηθούμε γρηγορότερα, με αποτέλεσμα να καθυστερείτε να μεταβείτε στον προορισμό σας».
Παρόμοια είναι και η ανακοίνωση του Συνδικάτου Εργαζομένων ΟΑΣΑ, που επισημαίνει ότι «λειτουργώντας με γνώμονα την ασφαλή και ποιοτική μετακίνηση του επιβατικού κοινού και κατ’ επέκταση των συναδέλφων μας, η μη λειτουργία κλιματισμού εντός λεωφορείων θα δηλώνεται ως βλάβη και τα οχήματα θα αποσύρονται».
Η απόσυρση αυτών των λεωφορείων δεν είναι δυνατή, καθώς δεν επαρκεί ο στόλος για να αντικατασταθούν τα οχήματα που αποσύρονται για να διορθωθούν οι βλάβες στον κλιματισμό, με αποτέλεσμα επιπρόσθετη επιβάρυνση οδηγών και επιβατών λόγω της ζέστης, ειδικά όσο βαδίζουμε στο θέρος. Την ίδια στιγμή, ακόμη αναμένονται τα υπόλοιπα 260 λεωφορεία με leasing, μετά το σόου – φιάσκο πριν ενάμιση μήνα που είχαν δώσει ο πρωθυπουργός και ο αρμόδιος υπουργός Μεταφορών παρουσιάζοντας τα πρώτα 40 εξ αυτών, εκ των οποίων τα μισά αμέσως μετά αποσύρθηκαν λόγω βλαβών.
Υπενθυμίζεται πως πέρσι η ΟΣΥ είχε ανακοινώσει ότι τα κλιματιστικά στα λεωφορεία θα λειτουργούν όπως κάθε καλοκαίρι, ωστόσο τα παράθυρα των οχημάτων θα είναι ανοιχτά, σύμφωνα και με τις σχετικές οδηγίες του ΕΟΔΥ, προκειμένου να αερίζεται το εσωτερικό. Στο ίδιο πλαίσιο είχε μάλιστα προαναγγελθεί και η τοποθέτηση ειδικών φίλτρων σε όλα τα κλιματιστικά των λεωφορείων, ενώ ο Κ. Καραμανλής είχε προαναγγείλει την τοποθέτηση συσκευών καθαρισμού του αέρα εντός των λεωφορείων. Παρ’ όλο δε που πέρασε και σχετική τροπολογία για την αγορά τέτοιων μηχανημάτων…