Ολη η ιστορία έχει ως εξης:
Του Γιάνννη Χατζηχρήστου
Κατ αρχας εγινε ενας χαμούλης πριν λιγες μερες στην “διαφημιστική αγορά” λόγω μιας ανακοίνωσης της Apple που λέει ότι στα νέα κινητά, pcδια και tablet της (το 13% σε όλο τον πλανήτη), θα δίνεται η δυνατότητα στον χρήστη τους να αποκλείει τις παρακολουθήσεις και καταγραφές προσωπικών δεδομένων, επισκέψεων σε sites, likes κλπ.
Αυτό δηλαδή από το οποίο ζει και βγάζει το ψωμάκι του ο Ζουκης του fb, η Google, και οι λοιπές δημοκρατικές δυνάμεις των διαφημιστών, media planners, αξιολογητων καταναλωτικής συμπεριφοράς, δημιουργών προφίλ για το αν θα πάρεις δάνειο ή αν κάνει το cv σου για δουλειά κλπ. Αυτό το 13% συμπίπτει να είναι σε κάποιες χωρες, αυτές που καταναλώνουν περισσότερη διαφήμιση, κοντά στο 70%. Και έπεσε πανικός ήδη στις πιάτσες.
“Κλεφτες θέλετε να γίνουμε?” βγήκε και είπε ήδη ο Ζουκης. “Αν θέλετε να σας παρακολουθούμε δωρεάν, πατήστε accept στο σχετικό μήνυμα εξουσιοδοτησης για την παραβίαση κάθε ιδιωτικοτητας. Διαφορετικά θα το γυρίσουμε και εμείς στις συνδρομές, να πρέπει να πληρώνεις 5-10$ τον μήνα για να κάνεις posts, like και chat, να σε βλέπει το αμόρε χωρίς διαφημίσεις. Όπως στο mewe…” (που δεν τραβάει όμως πολύ κόσμο).
Πίσω από αυτό το μαζικό πείραμα αποδοχής της καταπάτησης της ιδιωτικότητας για 5-10$, που βρωμάει από μακριά Σύνδρομα της Στοκχόλμης, αποκρύπτεται το παρασκήνιο και οι πόλεμοι για τον έλεγχο των big data (δηλαδή της νεας διακυβερνησης με περιορισμενη ισχύ των κρατων και πολυ μεγάλη των αλγορίθμων, τον μεταλλαγμενο νεοφιλελευθερισμο ver2.0 μετά την κατάρρευση του ver1.0) που διεξάγονται, αλλά και:
1. Η διαμάχη ανάμεσα σε γίγαντες της τεχνολογίας, όπως η Apple, η Facebook, η Αlphabet/Google ή η Amazon για το ποια θα επικρατήσει στην νέα εποχή που αναδεικνύεται μετά το τέλος της προηγούμενης παγκόσμιοποίησης στον απόλυτα ψηφιοποιημενο κόσμο της από εδώ πλευράς του Πλανήτη. (Στον από εκεί κυριαρχεί ήδη το ψηφιακό γουαν, η Alibaba, τα Κινέζικα chat rooms και κάτι άλλοι περίεργοι, που δεν τα πάνε και τόσο καλά σε θέματα ιδιωτικότητας, προσωπικών δεδομένων κλπ)
To έπαθλο :
Ποιας εταιρίας το ψηφιακό νόμισμα (diem, της Amazon, eγουαν κλπ) θα κυριαρχήσει για να αντικαταστήσει το δολλαριο και τα απαρχαιωμένα πανάκριβα συστηματα visa, PayPal, swift κλπ των τραπεζών, για να ολοκληρωθούν τα λεγόμενα “κοινωνικά δίκτυα” σε παγκόσμιες πλατφόρμες ηλεκτρονικού εμπορίου των πάντων (social commerce λέει..). Ο έλεγχος τους θα ορίζει και τους επόμενους ημι-πλανηταρχες ένθεν κακείθεν.
2. Η φαντασία και δημιουργικότητα των κυρίαρχων δυνάμεων του δυτικού πράσινου καπιταλισμού (όχι ότι ο ανατολικός τα πάει καλύτερα…) περιορίζεται εντός δύο μόνο μοντέλων :
-Ή θα έχεις δωρεάν υπηρεσίες με διαφήμιση (με την αποδοχή συμμετοχής σου σε ένα μαζικό Σύνδρομο Στοκχόλμης επί μιας μεταδημοκρατίας τύπου ΕΠΕ)
-Ή θα πληρώνεις συνδρομητικές υπηρεσίες για να μην βλέπεις διαφήμιση (χωρίς καμία εγγύηση όμως ότι και τα εκεί meta-data δεν συλλέγονται και πωλούνται)
Έτσι, μέσα αυτό το γενικό πλαίσιο, η facebook inc έχει ήδη αποφασισει και επίσημα προαναγγείλει απο τον Μάιο του 20, στην ΓΣ των μετοχων της, την σταδιακή μετατροπή της πλατφόρμας της σε μια πλτφορμα ηλεκτρονικού εμπορίου τύπου social commerce. Σε αυτήν, οι συναλλαγές θέλει να γίνονται με το ψηφιακό “κρυπτονομισμα” της , το diem, η δε πολιτικη και οι ειδήσεις ΔΕΝ ΕΙΝΑΙ ΕΠΙΘΥΜΗΤΕΣ. Μονο σκυλακια, γατάκια και καρδούλες.Και αν θέλετε…
Έτσι η Δύση ελπίζει να προλάβει τον ανταγωνισμό της Κινας και να διατηρήσει την σημασία και ισχύ του δολαριου, μέσω του diem. Εξ ου και τα σχέδια ψηφιοποίησης των παντων και μέσα από τα κορονοϊοπακετα.
Mεσα σε αυτά τα πλαισια, αυτές τις μέρες έκαναν τεστ στο fb στην Αμερική “για περιορισμό των εξτρεμιστών”. Διαβαζε για μπαν οποιουδήποτε θέλει να γράφει κάποια άποψη με στοιχεία πολιτικης.
Το τεστ δεν πήγε καλά, ο σχετικός αλγόριθμος έχει ακόμα προβληματα (bugs), δηλαδή ειναι ακόμα πολύ βλαξ για το ποιους φιλους των φίλων μπαναρει. Δεν εχει στοχοποιησει κάποια πολιτική ομάδα αλλά όλη την πολιτική εν γένει.
Άρα μην τρελαίνεστε, έρχονται και χειροτέρα!
(Το τι μπορούμε να κάνουμε εμείς που γουστάρουμε και τις απόψεις και την πολιτική εναλλακτικά υπερασπιζόμενοι την δημοκρατία μέσω των ψηφιακών μεσων επικοινωνιας, είναι μιας άλλης ταξης συζητηση. Σχετικά κάτι ψέλλισε…
Θες δεν θες, εσύ θα κληθείς να κάνεις accept το μπλε ή το κόκκινο χάπι…
Τι δεν καταλαβαίνεις?
Πρώτη δημοσίευση: Facebook