Μια κλασική μελωδία από το άλμπουμ «Offramp», που ηχογραφήθηκε, τον Οκτώβριο του 1981 στο Power Station Recording Studios της Ν.Υ. και του οποίου όλοι οι χώροι ηχογραφήσεων, από την οροφή, τους τοίχους έως και τα πατώματα, έχουν ξύλινη επένδυση με πολυάριθμα μετακινούμενα μέρη ικανά να μεταβάλουν την ακουστική των χώρων ώστε να παρέχονται προσεγγιστικές εκτιμήσεις ακρίβειας οκτάβας.
Να παρενθέσω, ότι η σύγχρονη επιστημονική θεμελίωση της ακουστικής κλειστών χώρων, αμφιθεάτρων κ.λ.π, πραγματοποιήθηκε από τον Wallace Clement Sabine, το 1900. Αυτός, ήταν ο αρχιτέκτονας για την ακουστική του Symphony Hall Boston, που θεωρείται ως μία από τις δύο, τρεις καλύτερες αίθουσες συναυλιών στον κόσμο για την ακουστική της.
Το άλμπουμ «Offramp», κυκλοφόρησε το 1982, από την ECM Records και θεωρώ τυχερό τον εαυτό μου επειδή 30 χρόνια μετά την πρώτη παρουσίαση των ηχογραφημάτων του δίσκου από την εκπομπή Studio 344 του Β΄ Προγράμματος (ΕΡΤ Α.Ε.), βρέθηκα στη μοναδική συναυλία που έδωσε, ο Pat Metheny με το Trio του, στο Παλλάς στις 4 Δεκεμβρίου 2011 στις 21:00.
Όλες εκείνες τις ώρες της συναυλίας του το εγκεφαλικό ταξίδι μου με έβγαλε σε άλλα αξιοθέατα, ιδίως όταν μας επιφύλαξε την έκπληξη για μετά το τέλος (encore), με την εκτέλεση του «Are You Going with Me?». Οι μουσικοί Larry Grenadier στο κοντραμπάσσο) και ο Bill Stewart που τον συνόδευαν, μας Απογείωσαν!
Για το μουσικό θέμα «Are You Going with Me?», δήλωσε σε μια ανάρτηση του, ο Pat:
«Αυτή η μελωδία είναι ιδιαίτερη. Υπήρξαν πολλά καινούργια στοιχεία που εισήχθησαν σε αυτόν τον δίσκο: Το synth κιθάρας Synclavier. Ένας προσηλωμένος στα κρουστά, o Nana Vasconselos κι ένας καινούργιος φανταστικός μπασίστας, o Steve Rodby, ο οποίος ήταν εξίσου εξοικειωμένος με το ακουστικό και το ηλεκτρικό μπάσο. Χρειάστηκαν κάποιοι μήνες προκειμένου να παιχθεί η μουσική σε ανοιχτή συναυλία, να εξελιχθεί και να φθάσει στο επίπεδο που τελικά πραγματοποιήθηκε η live ηχογράφηση.
Όταν έλαβα το Roland GR300 Guitar Synthesizer ήταν σαν να πήρα ένα εισιτήριο για έναν άλλο μουσικό πλανήτη για μένα. Ξαφνικά, αντιλήφθηκα ότι θα μπορούσα να παίξω πράγματα που πάντα υπήρχαν στο κεφάλι μου, αλλά, μου διαφεύγανε με την συμβατική κιθάρα. Αυτό το κομμάτι έγινε ένα είδος οχήματος, μια τομή που συνεχίζει να με συναρπάζει ακόμα και τώρα, πολλά χρόνια μετά.
Πρόκειται για τη μελωδία μας με την μεγαλύτερη ζήτηση από το κοινό και επιμένω σε αυτό επειδή έχω λάβει εκατοντάδες μηνύματα, σημειώσεις και γράμματα διαφόρων ειδών ανθρώπων, όλα αυτά τα χρόνια, που έχουν ιδιαίτερη αίσθηση για αυτόν τον ήχο και το τι σημαίνει για αυτούς. Εγώ, νομίζω ότι θα μπορούσα να παίζω αυτή τη μελωδία 24 ώρες την ημέρα και να μην κουραστώ ποτέ, διότι μου φαίνεται πάντα ατελείωτη. Γράφτηκε σχεδόν ακριβώς στο χρόνο που χρειαζόταν να το παίξω και η έμπνευση γι αυτό μου ήρθε μια ζεστή καλοκαιρινή μέρα καθώς καθόμουν να γράψω κάτι που έως εκείνη την ώρα δεν είχα καν σκεφθεί.»
Συμμετέχοντες μουσικοί στο άλμπουμ «Offramp»:
Pat Metheny – electric and acoustic guitar, guitar synthesizer, Synclavier
Lyle Mays – piano, synthesizers, autoharp, electric organ, Synclavier
Steve Rodby – electric and acoustic bass
Danny Gottlieb – drums
Naná Vasconcelos – percussion, voice, berimbau (μονόχορδο κρουστό όργανο σε σχήμα τόξου, με καταγωγή από την Αφρική, που χρησιμοποιείται ευρέως στη Βραζιλία.
Pat Metheny
Δεύτερο Πρόγραμμα 103,7 – #defteroprogramma
#Jazz_fusion