Σε σημείο κλειδί για την πολιτική αντιπαράθεση των επόμενων μηνών αναδεικνύεται το θέμα των ιδιωτικοποιήσεων δημόσιων οργανισμών. Η μετωπική ρήξη ανάμεσα στην κυβέρνηση και τον ΣΥΡΙΖΑ φαντάζει πλέον δεδομένη, ενώ το κλίμα είναι ήδη πολεμικό, μετά τα όσα αντηλλάγησαν στη βουλή μεταξύ του πρωθυπουργού Αντώνη Σαμαρά και του Αλέξη Τσίπρα…
Η κυβέρνηση θεωρεί την πώληση ή την μακροχρόνια παραχώρηση δημόσιων πόρων, περιουσίας και επιχειρήσεων ως απόλυτη αναγκαιότητα, τόσο για να αλλάξει το κλίμα στους δανειστές για την Ελλάδα, όσο και για την εξοικονόμηση πόρων, προκειμένου να κλείσουν οι τρύπες και οι αποκλίσεις στο πρόγραμμα προσαρμογής, που έχει συμφωνηθεί με την τρόικα.
Ο ΣΥΡΙΖΑ ωστόσο προειδοποιεί ότι δεν θα επιτρέψει ξεπούλημα της δημόσιας περιουσίας, με πρόσχημα τα δημοσιονομικά ελλείμματα δεν πρόκειται να γίνει δεκτή και αφήνει να εννοηθεί ότι θα ελεγχθούν και όσοι υπογράψουν για την εκχώρηση – διαγράφει δηλαδή σκιές ειδικών δικαστηρίων – και όσους επενδύσουν σε αυτές τις αγορές. Η Κουμουνδούρου εκτιμά ότι υπό την πίεση της κακής οικονομικής κατάστασης της και των δανειστών, που καιροφυλακτούν, οι ιδιωτικοποιήσεις θα γίνουν με συνθήκες πλιάτσικου και θα οδηγήσουν σημαντικά δημόσια οφέλη στα χέρια των ιδιωτών.
Η κυβέρνηση αντεπιτίθεται κατηγορώντας τον ΣΥΡΙΖΑ ότι βάζει εμπόδια στις επενδυτικές προσπάθειες και είναι χαρακτηριστικό ότι ο κ. Σαμαράς, κυρίως με αφορμή τη σύγκρουση για τις ιδιωτικοποιήσεις, κατηγόρησε τον κ. Τσίπρα ότι είναι αβανταδόρος της δραχμής.
Σε κάθε περίπτωση πάντως ο ΣΥΡΙΖΑ αναπτύσσει τις επαφές του με σωματεία εργαζομένων σε υπό πώληση επιχειρήσεις (όπως την προηγούμενη εβδομάδα με την Ελληνική Βιομηχανία Ζάχαρης) διαμηνύοντας ότι θα είναι στο πλευρό τους, σε κινητοποιήσεις κατά της ιδιωτικοποίησης αυτών των εταιριών.
Για την κυβέρνηση προτεραιότητα είναι οι 6 επιχειρήσεις για τις οποίες εξελίσσονται οι διαγωνιστικές διαδικασίες (Λαχεία, Ελληνικό, ΔΕΠΑ/ΔΕΣΦΑ, IBC, Κασσιώπη, Αφάντου), αλλά και οι 9, που είναι σε στάδιο προχωρημένης προετοιμασίας (28 Ακίνητα, ΕΥΑΘ, Εγνατία, ΕΥΔΑΠ, ΕΛΤΑ, ΟΠΑΠ, ΛΑΡΚΟ, ΟΔΙΕ). Στο πλάνο υπάρχουν ακόμη 13 σχέδια για λιμάνια, αεροδρόμια, μαρίνες, καθώς και την ΤΡΑΙΝΟΣΕ, ενώ η κυβέρνηση εξετάζει και την πώληση λιγνιτικών μονάδων της ΔΕΗ στο πλαίσιο απελευθέρωσης της αγοράς ενέργειας.
Πηγή: protothema.gr